برگزاری طرح ملی کتابخانه گردی در باغملک  

به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه گردی در شهرستان باغملک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرحمان مرادی نیا، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی باغملک گفت: کتابخانه‌های عمومی در اواخر سال 1382بود که ازبدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا شدند و با عنوان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به فعالیت خود ادامه دادند و کتابخانه‌های عمومی یک نهاد کاملا فرهنگی است که درحال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به تعداد کتابخانه های موجود در شهرستان بیان داشت: باغملک از 9 کتابخانه برخوردار است و کتاب‌های موجود دراین کتابخانه‌ها 70 هزار جلد است که 20 نیروی کتابدار متخصص در 3 هزار مترمربع زیربنا درحال خدمت هستند.

مرادی نیا افزود: دراین روز که تحت عنوان کتابخانه گردی درسراسر کشور نام‌گذاری شد هدف آشنایی با وظایف کتابخانه‌ها و کتابداران است.

 بهمن تامرادیان، معاون فرماندار باغملک گفت: برای پرورش ذهن خلاق و نسلی فعال که هم قبل از انقلاب منشا تمدن بودیم و هم بعداز انقلاب تاثیر گذاری جهانی داریم به میمنت تحول فکری و فرهنگی بود که باروی آوردن به کتاب و کتابخوانی میسر شد.

وی افزود: درعصری که جنگ نرم جوان ما را برای به حاشیه کشاندن ذهن خلاقش هدف قرار داده این نهادها و فرهنگ سازی‌ها و اثرگذاری‌هایی که این عزیزان دارند در تحول زیربنایی انسان مهم است.

انتهای پیام/م

طرح ملی کتابخانه گردی در باغملک برگزار شد

برچسب ها: کتاب ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.